martes, 12 de abril de 2011

Crítiques / Comentaris a ISLANDIA 360

Feia anys que teníem idea de fer unes vacances a Islàndia, sempre ens havia frenat el tema dels preus una mica desorbitats. Pensàvem a que l’any 2010 podia ser un bon moment, la crisi havia fet baixar el canvi de la corona respecte l’euro, la teoria semblava fallar, els preus de lloguer de cotxes, 4x4 o autocaravanes ens van fer replantejar les vacances.

Gairebé quan ja havíem descartat la possibilitat d’unes vacances islandeses, varem trobar l’opció d’Islàndia360, malgrat que a nosaltres sempre ens ha agradat fer les vacances al nostre aire, ens va semblar un bona opció, amb un tot inclòs que ens permetria donar la volta a l’illa.

La meva recomanació és que posats a viatjar a Islàndia val la pena aprofitar per veure el màxim possible...

Sortim des de Barcelona el divendres dia 13 d’agost en vol directe d’Iceland Express a Reykjavik, no podem dir que comencéssim massa bé, apart de sortir amb un retard de més de dues hores, a Barcelona plovia a bots i barrals i varem arribar amb l’equipatge ben xop. A l’arribada a Keflavik ens esperava en Xavi, un veí de Gràcia afincat a Islàndia i alhora que coneixem els nostre companys de viatge, en Josep i la Pepi. En Xavi ens va acompanyar a una casa on varem poder dormir unes poques hores.

El viatge de caire diria que molt casolà, està muntat en base dormir en albergs, cases particulars, tipus bed & brekfast, bungalows, en algun hotel, etc., en quant als menjars, majoritàriament són a base d’anar comprant les coses que es necessiten en algun supermercat i preparar-ho col·lectivament, normalment els hostatges tenen dret a cuina.

Cap a les 10:00 del matí del dissabte 14 d’agost, coneixem el nostre guia: en Blas, que ens passa a buscar amb un 4x4 on hi carreguem l’equipatge i iniciem l’aventura de la volta a l’illa en sentit antihorari. Comencem pels indrets més turístics prop de Reykjavik, l’anomenat “Cercle d’Or”: Parc Nacional de Þíngvellir, Gullfoss, Geyser, etc.

Aviat varem poder descobrir que en Blas és una espècie “the all in one” (tot en un), guia, xofer, un bon cuiner (que encara em deu una recepta de sopa de tomàquet), excursionista, expert en temàtica islandesa, geologia, història, etc.

Cal remarcar que tot i ser un viatge programat en Blas i Islàndia360 li donen un aire de flexibilitat que en va permetre fer, viure i veure coses no planificades, com per exemple endinsar-nos en el Highlands, travessant rius i inhòspits camps de lava per acabar banyant-nos en el cràter Viti del volcà Askja. O canviar alguna de les activitats previstes per altres alternatives, com per exemple varem preferir banyar-nos als banys de Mývatn en comptes d’anar al Blue Lagoon i així poder conèixer millor Reykjavik i intentar l’albirament de balenes.

Remarcar per la nostra experiència que Islàndia és com un llibre de ciències naturals obert als ulls i als sentits, una experiència única on es barregen els volcans, les fumaroles, infinitat de cascades, glaceres, llacs glacials amb icebergs, accident geogràfics d’efecte volcànic o tectònic, etc.

Podríem dir que el temps no va ser el nostre millor aliat, dies de pluja, fred, cal anar preparat, però varem poder gaudir d’un espectacle insuperable: la nit del 23 d’agost varem ser testimonis d’una magnífica i espectacular Aurora Boreal. Inoblidable!!!

Recomanem fervorosament viatjar aquesta illa llunyana, país petit del nord de només 320.000 habitants, amb un idioma que només parlen ells, un país possible malgrat les seves dimensions, tota una lliçó.

Indubtablement, endinsar-se a Islàndia de la mà d’en Blas o en Xavi d’Islàndia360, és una de les millors opcions per conèixer una país a mig camí d’Europa i Amèrica.

Anna Puntonet i Rafel Forner (Barcelona)